Massasje

Når du vil unne deg litt velvære

Vi trenger alle en behandling hos fantastiske massasjeterapeut Tatiana. Hun har lang erfaring, gode kunnskaper og stor interesse for kroppen vår. Dersom du trenger hjelp etter en skade, overbelastning eller bare vil unne deg en god massasje er Tatiana den beste å komme til. Hun er utdannet massasjeterapeut ved Norsk Institutt For Helhetsmedisin (IFH), medlem av NMF (Norsk Massasjeforbund), 24 års erfaring som massasjeterapeut. Hun har i tillegg lang erfaring som treningsinstruktør (20 år) og er kurset i blant annet fitball, kinesis, gymstick og aerobic.

Klassisk massasje

Avslappende og løsgjørende

Bidrar til å løse opp spenninger som kan forårsakes av kroppslige skader, dårlig arbeidsstilling , feilbelastning, anstrengelse og / eller følelsesmessige / stressrelaterte årsaker. Spenninger setter seg i kroppen og kan gi plager, symptomer og ubehag som smerter i rygg, hode, skuldre, nakke, hofter og knær.

1.100,-

90 minutter

1.300,-

Idrettsmassasje

Avslappende og restituerende

Passer for deg som trener mye eller lite. Massasjen kan utgjøre en del av ditt treningsopplegg eller som et alternativ restitusjons behandling. Fint for å forebygge skader.

Nakke- / skuldermassasje

40 minutter

Bidrar til å løse opp spenninger i nakke og skuldre som kan forårsakes av dårlig arbeidsstilling , feilbelastning, anstrengelse og/eller følelsesmessige/stressrelaterte årsaker.

Triggerpunkts-massasje

Avslappende og løsgjørende

En dyp behandlingsform som søker å løse opp kroniske spenninger i muskulaturen ved hjelp av trykk.

Gravidmassasje

75 minutter

Nå som du er gravid er det ekstra viktig å ta vare på deg selv og barnet i magen. Gravid massasje er spesielt utviklet for deg som snart skal bli mor. Under svangerskapet skjer det en del endringer i kroppen, og massasje kan hjelpe mot mange av plagene som kan oppstå ved at kroppens tyngdepunkt forandrer seg – blandt annet i bekken, rygg og nakke.

Massasje øker blodgjennomstrømningen og kan også redusere hevelser i armer og ben. Ømme legger og føtter, som resultat av væskeansamling i kroppen, lindres. Gravidmassasjen virker avslappende på kropp og sinn, og du vil føle deg uthvilt og klar for din nye rolle i livet.

NevRomuskulær massasje

Avslappende og mykgjørende

En dyp og effektiv massasjeform som reduserer muskelspenninger ved å balansere det sentrale nervesystemet. Terapeuten utøver press på triggerpunkter ved hjelp av fingre, knoker og albuer, og konsentrerer seg i hovedsak om ryggen og de områdene som er spesielt smertefulle for pasienten. Stive og spente muskler er plagsomt og vonde ved berøring, og nevromuskulær massasje har som hovedmål å fjerne disse problemene.

Bindevevsmassasje

75 minutter

Bindevevsmassesje brukes ved ulike problemer slik som revmatiske sykdommer, sirkulasjonsforstyrrelser, forstoppelser, hodepine, leging av brannskader m.m. Massasjeformen påvirker det autonome nervesystemet som igjen påvirker de indre organer.

Viceral massasje

75 minutter

En spesiell magemassasje-form mot overfladisk pustemønster, stress og muskelspenninger særlig i brystkasse og rygg. Viceral massasje normaliserer lymfe- og blodsirkulasjon i mageområde som fører til forbedring i kroppens sirkulasjonssystem.

Honningmassasje

75 minutter

Honningmassasje er en spesiell type massasjebehandling som har både terapeutisk og forskjønnende virkning.

Honning inneholder mange mineraler, antioksidanter og enzymer. Den kan fjerne giftstoffer i kroppen, styrke immunforsvaret, ha en helbredende virkning på nervesystemet og være smertelindrende. Ved bruk av spesielle massasjegrep og teknikker underbygges honningens egenskaper og resultatet er at lymfesirkulasjonen og blodsirkulasjonen øker betydelig under behandlingen. Dette gjør at funksjonene i kroppens egne systemer fungerer mye bedre.

Typiske kjennetegn på forbedret tilstandsnivå etter en behandling er høyere energinivå, mykere ledd og muskulatur, samt følelse av letthet og friskhet. En av de fineste virkningene av honningmassasje ser vi på huden. Den renser kroppen for avfallsstoffer og stimulerer fornyelse av hudceller. Huden blir silkemyk og elastisk etter behandlingen. I tillegg blir eventuelle rynker mindre synlige.

Honningmassasje er et utmerket middel i kampen mot cellulitter.

Steinmassasje

Dyptrengende og varmende

Her benyttes varme steiner under behandlingen. De brukes som hjelpemiddel i spesielle behandlingsgrep som fører til en veldig dyp og behagelig avslapningstilstand.

120 minutter

1.500,-

Aromamassasje

Beroligende og stressreduserende

En beroligende kroppsmassasje hvor man bruker eteriske oljer i henhold til pasientens fysiske eller psykiske plager. Aromamassasje er spesielt anbefalt for å normalisere nervesystemet. Den reduserer stress og depresjon, forebygger influensa og forsterker immunforsvaret.

90 minutter

1.300,-